int(92) De nieuwe camper - Gerard en Thea Lascaris op reis
zondag 6 november 2016

Welkom in New Zealand!

Dinsdag 1 nov kwamen we na 26u vliegen aan in Auckland om 10.30 plaatselijke tijd. We hebben direct n taxi genomen naar de broker, die de afhandeling doet met de haven/douane. Van hem hoorde we dat het schip woensdag avond laat zou arriveren. Er was vertraging.

Vol goede moed dan maar naar ons geboekte hotel, wat ideaal gelegen was midden in centrum. Na een uitzonderlijk goede nacht de stad verkend, lopend (veel hoogteverschil) en met een hop-on hop-off bus.

De plek waar Alexander en Maxima de 9e arriveren in Auckland, wordt al helemaal klaar gemaakt voor hun komst. Alleen wij gaan dan niet meer down town! We zien elkaar wel op de Horsten, ha ha.

Wat ons opviel als eerste:

-op de stoepen wordt ook consequent links gelopen, dus wij  Hollanders liepen helemaal fout!

-veel daklozen en bedelaars

-erg schone stad

Wetenswaardigheden:

In Auckland wonen 1,1 miljoen inwoners en er zijn 1 miljoen boten!

De Maori begroeten elkaar inderdaad met de neuzen tegen elkaar!

Vanaf donderdag liepen we elke keer langs de haven en we zagen dat er uit de “Figaro” gelost werd, maar of onze camper er bij was……?

Het schip voer donderdag avond uit en er wordt pas inspectie gedaan als de boot is uitgevaren, hoorden we van de broker.

Vrijdag zagen we ineens onze camper pontificaal achter het hek staan. Gerard sprak door het hek gelijk een douanebeambte aan. Hij is op ons verzoek eerder gaan inspecteren als dan de bedoeling was. Uiteindelijk om 14.30 werd de camper vrijgegeven! Hoera!

Het is door onze bemoeienis dat het vrijdag afgerond werd, ook natuurlijk in ons eigen belang  want anders zou het pas maandag worden eer dat we konden rijden. Onze eigen inspectie binnen-en buitenkant bij ophalen was dat alles in orde en er niets “meegenomen” was.

Links rijden geeft geen probleem voor ons, daar we dat van de vorige reis wel gewend zijn. Alleen de wegen zijn hier smal, maar de automobilisten erg relaxed.

Eerst op weg naar een benzinestation waar ze ook lpg hadden. Dit hadden we via google maps al thuis gezien waar het was. Zo ook de supermarkt voor de eerste benodigdheden.

De camping was in een buitenwijk van Auckland, Avondale. Daar hebben we zaterdag de camper ingeruimd vanuit de bakken in de garage.

Het weer is wisselend, soms wat regen, veel zon, veel wind en 18gr. Maar wel lente, de bloesem overal.

We hebben op de camping hier onze eerste invitatie van een stel Aussies gekregen om straks in Perth bij hen langs te komen! Zij vliegen zondag naar huis en van hen kregen we overgebleven kruiden, wasmiddel etc!

Zondag twee wassen in de machine gedraaid, blog geschreven en morgen, maandag, gaan we naar 'n nieuwe broker boven Auckland, die onze camper gaat verschepen in febr. naar Australië. Met hem moeten we e.e.a. doornemen.

Daarna gaan we eerst naar het Noorden.